T-link

Ons gedacht

Privacy Policy

AI en machine learning.

Bovenaan de lijst staat (hoe kan het ook anders?) uiteraard AI en machine learning. AI en machine learning kunnen helpen bij het automatiseren van taken, het personaliseren van gebruikerservaringen en het creëren van intelligentere en responsievere websites.

Denken we maar aan chatbots en interactieve spraakassistenten die met gebruikers kunnen communiceren via tekst of spraak.

Ze kunnen klantenservice, informatie, begeleiding en entertainment bieden aan gebruikers, waardoor hun betrokkenheid en tevredenheid toeneemt. Chatbots en spraakassistenten gaan meer en meer gebruik maken van AI en natuurlijke taalverwerking (NLP) om de intentie en context van gebruikers te begrijpen en relevantere en persoonlijkere antwoorden te geven.

Webdesign

Webdesign trends zijn de esthetische en functionele keuzes die van invloed zijn op hoe websites eruit zien en aanvoelen.

Juist door de opkomst van AI, wordt een gepersonaliseerd design belangrijker om boven “the crowd” te blijven uitsteken. Een duidelijke branding en eigenheid is dubbel zo hard nodig .

Enkele webdesigntrends die naar verwachting populair zullen zijn in 2024 zijn claymorphism, retro futurisme, dark mode, 3D-elementen en microinteracties. Deze trends kunnen helpen om meer meeslepende, interactieve en aantrekkelijke websites voor gebruikers te creëren.

Email marketing

Segmentering is hét keyword voor 2024. Mensen willen in hun email communicatie persoonlijk aangesproken worden. Dit kan door je webshop aan je email marketing te koppelen.

Aan de hand van de aankoophistoriek kan de klant aangesproken worden op hun interesses, bestedingspatroon of kunnen ‘slapende’ klanten terug wakker geschud worden door een promo actie precies op hun maat.

Social media

Social media kanalen worden naast marketing kanalen ook meer en meer verkoopskanalen. Vrijwel alle grote social media apps rollen e-commerce functies uit.

Ook SEO doet zijn intrede in social media. Jongeren gebruiken meer en meer social media apps, naast de traditionele zoekmachines, voor zoekopdrachten. Hierdoor wordt het nog belangrijker om aandacht te hebben voor het gebruik van de juiste keywords en hashtags.

Video

Short video’s op social media zijn hot! Deze trend is al in 2023 ingezet, maar gaat zeker verder in 2024.

Naast video’s op social media, zijn video’s op websites ook aan een opmars bezig. Niet zo zeer de grote video banner die als achtergrond dienst doen (deze worden juist terug minder populair wegens impact op je SEO), maar wel de informatieve korte video’s.

 

Dit zijn maar enkele van de trends op het gebied van digitale ontwikkeling 2024 waarschijnlijk zullen bepalen.

De digitale wereld is echter een voortdurend veranderend vakgebied en er kunnen op elk moment nieuwe trends en technologieën opduiken.

Daarom blijven wij bij T-link up-to-date, nieuwsgierig en experimenteren we met nieuwe ideeën en mogelijkheden zodat we ook in 2024 dé schakel tussen jouw bedrijf en de digitale wereld kunnen blijven.

Digitale trends 2024

Ons gedacht AI en machine learning. Bovenaan de lijst staat (hoe kan het ook anders?) uiteraard AI en machine learning. AI en machine learning kunnen

Lees meer »